Vem är på för en tredagars mini-MBA om retail branding & strategy under våren? Under en intensiv tredagarsutbildning på internat fredag – söndag går vi på djupet om omvärldsanalys, segmentering, positionering, kanalstrategi och marknadsstrategi i det nya detaljhandelslandskapet.
Områden som vi kommer belysa är:
Omvärldsanalys – hur skapar man ett system för Early Warning för omvärldshändelser? Retail Landscape – vad är bakgrunden till dagens situation?
Retail Branding – hur bygger man ett varumärke mitt i den digitala revolutionen?
Segmentering – hur hittar man och definierar kritiska marknadssegment utifrån beteende?
Customer Journey – hur kan man planera sin kommunikation längs kundens beslutsprocess?
Kanalstrategi – vilka kanaler/format finns och vilka fördelar och nackdelar har dessa när det gäller att bibehålla/skapa ny marknad?
Kundbeteende – vad som trots digitaliseringen ligger i vårt DNA och hur man kan använda detta för bättre affärer?!
Under utbildningen arbetar du med din vardag som case och skapar en konkret och detaljerad handlingsplan att sätta i verket direkt när du är tillbaka i verksamheten.
Intresserad?
Lägg ett mail till magnus.ohlsson@retailomania.se så återkommer vi med mer information inom kort!