Skärmavbild 2019-11-05 kl. 14.37.00

Mini-MBA om Retail Branding och Strategy

Vem är på för en tredagars mini-MBA om retail branding & strategy under våren? Under en intensiv tredagarsutbildning på internat fredag – söndag går vi på djupet om omvärldsanalys, segmentering, positionering, kanalstrategi och marknadsstrategi i det nya detaljhandelslandskapet.

Områden som vi kommer belysa är:

Omvärldsanalys – hur skapar man ett system för Early Warning för omvärldshändelser? Retail Landscape – vad är bakgrunden till dagens situation?

Retail Branding – hur bygger man ett varumärke mitt i den digitala revolutionen?

Segmentering – hur hittar man och definierar kritiska marknadssegment utifrån beteende?

Customer Journey – hur kan man planera sin kommunikation längs kundens beslutsprocess?

Kanalstrategi – vilka kanaler/format finns och vilka fördelar och nackdelar har dessa när det gäller att bibehålla/skapa ny marknad?

Kundbeteende – vad som trots digitaliseringen ligger i vårt DNA och hur man kan använda detta för bättre affärer?!

Under utbildningen arbetar du med din vardag som case och skapar en konkret och detaljerad handlingsplan att sätta i verket direkt när du är tillbaka i verksamheten.

Intresserad?

Lägg ett mail till magnus.ohlsson@retailomania.se så återkommer vi med mer information inom kort!

 

Dela inlägget

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on print
Skriv ut
Share on email
Email