Skärmavbild 2019-10-04 kl. 08.55.07

Seminarium: The Challenge of Change

Vinna eller försvinna – skillnaden mellan de som blomstrar kontra de som går kräftgång i sin utveckling fortsätter att öka. Förändringarna inom retail fortsätter– digitalisering, konkurser, rekonstruktioner samtidigt som andra mår bättre än någonsin och fortsatt satsar på tillväxt. Seminariet är en fristående fortsättning på vårens omtyckta seminarium om trender inom retail, media och kommunikation där We Hunt For Heads Magnus Ohlsson också redovisar dagsformen för sextio svenska varumärken och hur formkurvan utvecklats under året.

INNEHÅLL

09.30 -10.00 Hälsofika och registrering

10.00 -10.30 Inledning: 10 Trender som präglat 2019

– Update om ”butiksdöden” – vad sammanfattar förlorarna och vinnarna under året?

– Retail Zombies, riskkapitalprojekt och glidflygare – hur varumärkesstyrka och kassa avgör förutsättningar och taktik

– Kanalstrategi under förändring

10.30 -11.15 Halo-effekten

– Butiken som varumärkesbyggare och mediekanal – läge, positionering och uttryck

– Hur butik och web stödjer varandra – svenska och internationella case

– Harmonized retail – när kanalerna växer samman

11.15 -12.00 Health check– sextio svenska varumärkens hälsotillstånd mitt i detaljhandelns omvandling

– Redovisning av hur sextiotalet svenska varumärken inom mode, sport, apotek, heminredning, optik, hemelektronik, telekom, dagligvaror och bygg utvecklats under året – och hur de fleråriga trendlinjerna avslöjar hälsotillståndet. Resultat från Xtreme Insights branschbevakningar.

– Varumärkets värde för affären – och kopplingen till utvecklingen under året

– KPI-drivna beslut är rätt– men mät rätt saker!

12.00 -13.00 Lunchmingel

13.00 -13.30 Retail tricks and tactics

– Hur butiken kommunicerar – medier i mediet och den visuella kommunikationens möjligheter.

– Service är inte bara personal – hur digitala hjälpmedel, mekanisk försäljning och andra faktorer påverkar upplevelsen av servicegraden.

13.30 -14.00 10 Rekommendationer inför 2020

– Den globala konjunkturen faller – hur förbereder man sig fören lågkonjunktur?

– Lärdomar från Lehman Brotherskrisen – att agera med bibehållet initiativ under tuffa perioder

–  Verktyg för att optimera marknadsaktiviteterna och öka försäljningen med hjälp av best practice.

14.00 Avslutning

För priser och anmälan klicka här —>

 

Dela inlägget

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on print
Skriv ut
Share on email
Email