Skärmavbild 2019-11-14 kl. 17.14.17

Tack till Er som kom på The Challenge of Change Continues!

Varmt tack till Er som kom till vårt seminarium ”The Challenge of Change Continues” på Hotel Diplomat idag! Vi pratade om handelns omvandling och vad som just nu är drivkrafterna bakom förändringen, där särskilt sport och mode är i en kritisk fas. Det är också tydligt att butiken som mediekanal behöver lyftas och att det inte är självklart att digitalisering och butiksetableringar är varandras motsatser.

Ur våra spaningar för det kommande året:

1. Butiksdöden fortsätter – men är egentligen en omstrukturering

2. Kedjornas varumärken blir allt svagare

3. Mellanprissegmentet förlorar mot lågpris och upplevt premium

4. Monobrands utklassar multibrands

5. Modemarknaden förändras snabbt!

6. Utbud mot noga utvalt

7. D2C växer

8. Tjänstefieringen av handeln har inletts – är tjänsteglidning det nya svarta?

9. Ehandeln fortsatta tillväxt kräver nya verktyg – clicks to bricks

10. Fördel långdistanslöpare framför sprinters

Mer om detta i kommande inlägg!

Dela inlägget

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on print
Skriv ut
Share on email
Email